Het grote avontuur van Stijn en Kimberly!

Werken, duiken, Dubai, duiken, werken!

Jaja daar zijn we weer!

Na ongeveer 100 duiken, WHALESHARKS, een stedentripje Dubai en beide een oorontsteking verder, vonden wij het toch weer eens tijd worden voor een update!

Na de officiële feestweek in Oman (EID) werd het 2 weken wat rustiger. In deze periode hebben wij alle theorie tot aan assistent instructeur behandeld en afgesloten. Dat kwam toevallig goed uit, want Kim had een oorontsteking opgelopen en kon dus ook niet duiken. De theorie kregen wij van onze grote vriend Thorsten, 2 weken lang met een Duitser in een mini-lokaal. Je kunt je wel voorstellen hoe wij ons voelden… Gelukkig moesten wij aan het eind van deze 2 weken naar Dubai om ons visum te verlengen en zo konden wij dus even afkicken van alle duiktheorie tijdens deze mini vakantie van 2 dagen.

De dag voordat wij naar Dubai vertrokken boekten wij ons hotel online. Dit was een 4 sterren hotel, de hotelkamer (zoals op internet beschreven stond) was 75m2. Net aan groot genoeg voor ons 2en dus (ons huis in Amsterdam is 68m2). Eenmaal aangekomen in het hotel bleek onze kamer volgeboekt, dus kregen we een upgrade naar de ‘’Presidential suite’’. Deze kamer was slechts 100m2, we hadden 2 slaapkamers, 2 badkamers, 3 toiletten, ruime keuken, woonkamer en balkon over de hele breedte van de kamer. Ook was er, een aantal dagen voordat wij aankwamen, een nieuwe spa en massage salon geopend. Wij kregen beide een 15 minuten massage cadeau. Dit hele grapje koste ons maar liefst…… 10 euro!!!! Dit soort dingen kunnen alleen maar in Dubai, waar iedereen toch geld zat heeft en het allemaal niks kan schelen.

Vanaf de luchthaven zijn wij direct doorgegaan naar het aquaventure park op het opgespoten palm eiland, gelegen in het Atlantis hotel. Wij vermaakten ons de hele dag in dit ongekend grote waterpark, met super leuke glijbanen. Een waterpark midden in de woestijn, het moet niet gekker worden!

Na deze super leuke intensieve dag, pakten wij de metro teug naar ons hotel. Wij hadden nog niet gegeten en besloten onderweg richting ons hotel een restaurantje te zoeken. Uiteindelijke belandden wij in een of andere voetbalkantine die blauw stond van de shisha rook en we elkaar niet konden verstaan omdat de tv zo hard stond. Toen wij de menu kaart kregen en te horen kregen dat we de keuze hadden uit pizza of brood (de kok zat waarschijnlijk ook voetbal te kijken) besloten wij te kijken of we in ons hotel een hapje konden eten. Uiteindelijk een hele goede keuze, want wat we daar voorgeschoteld kregen was top! Een lopend buffet met van alles en ze vertelden ons ook nog eens dat het vanavond 2 voor de prijs van 1 was, haha we blijven toch ook Nederlanders he!

Op dag 2 in Dubai besloten wij de gekte van de shopping malls te bekijken en het hoogste gebouw ter wereld de Burj Khalifa (828m). Dit alles deden wij met wederom de metro. Wij stapte in bij ons hotel en na 2 haltes werd Stijn aangesproken door een vrouw. Ze attendeerde hem erop dat hij in een wagon stond die alleen voor vrouwen bestemd was…Oops, toch maar even naar de juiste wagon, want hier stond een aardige boete voor. In the Mall of the Emirates hebben wij alleen maar rondgelopen en onze ogen uitgekeken hoe massaal alles daar is, geld speelt geen rol. We hebben het al gehad over een waterpark in de woestijn, maar wat we hier zagen ging NOG een stapje verder. Een ski/snowboard hal van 22.500m2. Alles wat je maar kan bedenken, doen ze hier of maken ze hier, the sky is the limit, letterlijk!

Na ons Dubai avontuur weer terug in Oman. De eerste les die wij leerden toen wij weer terug waren luidt: aai nooit een Lion fish. 1 van de meest ervaren instructeurs hier (3000 + duiken) deed dit per ongeluk toen wij in Dubai waren en heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht daarna een week niet duiken. Gelukkig is op dit moment alles weer goed met hem!

De overige tijd die we hier zijn kunnen we heel kort beschrijven: Duiken duiken duiken, werken werken werken, eten en slapen!

Het duiken hier is overigens wel super mooi en heel gevarieerd. Van het relaxte duiken met zeer ervaren duikers en het genieten van de whalesharks die we hier voorbij zien komen, tot het harde werken tijdens de duiken, met mensen die niet kunnen zwemmen en zich afvragen of er water in hun oor komt als ze gaan duiken.

Ondertussen is het hier vanaf half oktober weer hoogseizoen en zijn we dus volle bak aan het gidsen onder water. (gidsen wat we al deden bleek te kloppen met de theorie die we nu ook kennen) Regelmatig hebben wij mensen mee die wij zelf beschrijven als ‘’air monsters’’. Na 30 minuten moeten ze aan onze tank omdat die van hun leeg is, waar we een duik van 60 minuten hadden gepland. Ondanks dat wij af en toe het gevoel hebben dat de duik echt dramatisch verlopen is en we verwachten dat de mensen klagend boven komen, komen ze dan boven met de woorden: ‘’wow this was amazing, the best dive i ever had’’ en krijgt Kim zelfs fooi!

Op dit moment hebben wij onze eerste opleiding (divemaster) afgerond en wachten wij nog op onze certificering die mede mogelijk gemaakt is door Sharon, de moeder van een leerling van Kim haar oude werk. Zij is stewardess en heeft voor ons de nodige papieren meegenomen toen zij een vlucht naar Muscat had (en chocolade letters en pepernoten die Kim kreeg van een andere moeder van een oud leerling ,Tom). Ook had zij een kaart bij haar, getekend door alle ex-collega’s van Kim, heel erg leuk dus!

Rest ons nog te zeggen dat ons plan gewijzigd is (zoals dat altijd gaat bij ons). 8 Januari zijn wij hier klaar met onze werkzaamheden. Wij zijn dan van plan om ruim een week door Oman heen te trekken om ook maar eens wat meer van het land te zien dan de duikschool en ons huis. Na deze vakantie week vliegen wij naar Thailand waar wij ruim 6 weken zullen verblijven op het altijd gezellige Koh Tao. Op dit eiland gaan wij vakantie vieren, maar ook onze instructeur opleiding doen. Deze opleiding zouden wij eigenlijk hier in Oman doen, maar wij vinden het beide leuker om verschillende locaties te zien en zo verschillende duikscholen met elkaar te kunnen vergelijken! Tijdens ons verblijf in Thailand komen Kim haar moeder en Maarten ons opzoeken!

Tot zo ver, wordt zeer waarschijnlijk weer vervolgd. Wij tellen ondertussen af naar 19 november. Meike (schoonzus van Kim) komt ons 3 dagen opzoeken. Als we Meike weer op het vliegtuig hebben gezet, komt Patrick (vriend van Stijn) ons gezelschap houden en zodra hij weer opgerot is (haha) komen Stijn zijn moeder en Paul ons opzoeken!!! Super leuk dus allemaal, wij kijken hier heel erg naar uit!

Dikke kussss

Marloes

Geweldig! En Thailand is echt geweldig, kan je eecht naar uitkijken. Na het duiken lekker een verse kokosnoot drinken. Succes :)

Hannie

Ben al aan het pakken. Kan niet wachten om jullie vast te houden. Tot snel XXX

Daniel van Dam

Fantastisch om dit weer te lezen! Heel veel plezier nog daar en de keus om nog naar Thailand te gaan klinkt ook geweldig.
Sinds Stijn weg is bij de brandweer moeten wij hier ook alle zeilen bij zetten om de dag rond te krijgen. Voor ons dus ook keihard werken, die taken van Stijn moeten toch gedaan worden. Maar voor een hele goede vriend/collega hebben we dat wel over.

Heel veel plezier nog!!!

Hans

Super verhaal hoor. Wat jullie al niet meemaken daar in de woestijn, fantastisch.!
Geniet lekker verder en die 6 weken Thailand is een mooi vooruitzicht
Dikke kuzzzz

Schoonzus van Kim, geen familie van Stijn!

He apenkoppen!
Leuk om weer te lezen en te zien!
Wat een rot kamertje in Dubai zeg.. Mag toch hopen dat dat gasten verblijf bij jullie er beter uitziet!
Tot over een paar weekjes.. :))
Dikke kus xxx

Ron

Schitterend allemaal geniet ervan, je zou willen dat je weer jong was( Jaimie zit in Nepal)

Bor (meester )

Prachtig om te horen dat het zo goed gaat. Blij om te lezen dat jullie, volgens mij de juiste keuze hebben gemaakt. Geniet ervan, en stiekem ben ik echt jaloers! :-)

Johan

Her kanjer, als ik het verhaal lees lijkt het weer 1 groot feest. We zouden bijna vergeten dat het ook gewoon heel hart werken is. Ben tros op jullie. Nog even hard werken en dan verdiend genieten de laatste weken. Xxx

James

Saaie boel daarow, kom je een keer in een wagon vol met vrouwen...
..ach ja.
Voor de rest klinkt het top, amazing, geweldig, genieten!
x

(ome) Fred

Mooie belevenissen, leest ook lekker, en die presidentiele suite, toch beetje blauw bloed in de familie, en die wc's, is weer eens wat anders dan met je rug tegen een boom in het bos,

Sharona

Hey Kim,
Leuk om zo weer wat te lezen! Wat een avontuur :)
Leuk dat jullie ook naar Thailand gaan, zo zie je idd verschillende plekken en waarom niet he!
Echt bizar van die 10 euro in Dubai, lijkt wel een sprookje.
Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
Xxx sharona

Rob

Weer genieten van de verhalen, lachen! Jaloers op al die mooie belevenissen, blijf die koesteren en ons verrassen. Toch niet mijn Patrick ?.. Veel plezier verder van Sabina en rob

mamma

Heel leuk om over jullie avonturen alles te lezen! We verheugen ons erop om jullie in december te gaan opzoeken! Ik heb bewondering voor het keiharde werken van jullie!!! Hele dikke kus xxx

Paul

Wat jullie kunnen moet ons ook lukken dacht ik, een kamer boeken voor 10 euro. Helaas bleek alleen de daklozenopvang in die richting te gaan. En tussen al die types te liggen is toch niet wat ik verwacht van contact met de bevolking.
Dat de lion fish of koraalduivel nare eigenschappen heeft wist ik wel, maar dit is wel hevig, dus voordat ik in het water stap moeten jullie ze allemaal wegvangen. Een vis op mijn bord bekijk ik al met argwaan, want 1 graat verkeerd en ze hebben je nog te pakken.
Ga door met avonturen beleven en erover vertellen en keihard werken natuurlijk. Dikke kus.

Hein

Weer zo’n geweldig avontuur! Leuk dat het zo goed lukt met al die duikdiploma’s, en dat met zulke aardige mensen met heerlijk weer.
Blijf er lekker van genieten!

Kussen en groetjes van Hein en Gerry