Het grote avontuur van Stijn en Kimberly!

Een totaal andere wereld!

Lieve mensen,

Na afscheid te hebben genomen op Schiphol van een grote groep fans, bereikten wij na 3 vluchten van intotaal 30 uur het zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Stijn had weer geluk want hij werd ‘’random’’ uit de groep passagiers gehaald voor een explosieven-check, gelukkig vonden ze niks..

Aangekomen op Christchurh kwamen we er meteen achter hoe behulpzaam de mensen hier zijn. Wij wilden in de bus stappen op het vliegveld met onze grot tas, maar de chaffeur vertelde ons dat wij beter 1 halte (2 minuten lopen) verder inkonden stappen, omdat een kaartje daar meer dan de helft goedkoper was. Toen wij daar de bus instapte en vertelde waar wij heen moesten hoorde een locale man waar wij naar toe moesten en hij bood ons direct aan om ons daarheen te gidsen (hij moest er bij dezelfde halte uit).

Alle hostels in die regio waren vol dus wij konden de halve busroute terug lopen naar het begin van het centrum van Christchurch, waar wij uiteindelijk in de gevangenis belande……. Gelukkig was dit een oude gevangenis, omgetoverd tot bacpackers hotel.

Na een heerlijke nacht in een bed (ipv vliegtuigstoel) besloten wij op autojacht te gaan. Wij kwamen uit op de backpackers car market van Christchurch waar we al snel StiKi (lees sticky, StijnKimmie) tegen kwamen, onze droomauto voor de komende 2 maanden. Na heel wat gedoe met de betaling (50x pinnen bij 100 verschillende automaten) hadden wij dan toch eindelijk onze eigen villa op wielen weten te bemachtigen! De reis kan beginnen!!!!!

Ohja, tussen alle drukte door waren wij uiteraard vergeten ons in te smeren, waardoor wij al heel snel ons witte Nederlandse kleurtje hadden omgeruild in een bruin (lees fel rood) Nieuw-Zeelands kleurtje!

Wij vertrokken de volgende ochtend richting Banks Penisula, ten oosten van Christchurch. Na een nacht doorgebracht te hebben op een prachtige lokatie waar we illigaal stonden (gelukkig hoorde wij dit pas achteraf anders had Kim geen oog dicht gedaan) besloten wij door te rijden naar Akaroa. Hier hebben wij een heerlijk ochtendje gezeild in een ongekend mooie omgeving, het leek wel of wij in een schilderij rond zeilde!

Na nog meer ongelooflijke uitzichten in Banks Penisula zijn wij doorgereden naar Lake Tekapo, een mega blauw meer met prachtige bergen op de achtergrond. Lake Tekapo is 1 van de 5 Darks Sky Reserves ter wereld, wat betekend dat je hier ‘s nachts een prachtige sterrenhemel hebt. Toen wij dit hoorde besloten wij onze wekker te zetten om 01:30 uur. Toen de wekker daadwerkelijk ging lag Stijn zo lekker dat hij hem meteen weer uitdrukte en Kim lag zo in coma dat ze hier niets van meegekregen heeft. Kim werd om 04:00 uur wakker en moest plassen dus gelukkig hebben we toch nog de sterrenhemel kunnen zien. Er is niks aan gelogen, wat een prachtige sterrenhemel!!

Op dit moment zitten wij bij Lake Pukaki met een biertje en een wijntje in een koffiemok, na te praten over ons avontuur van vanmiddag wat we ook nog even met jullie zullen delen. Stijn wilde gaan zwemmen in Lake Pukaki, maar had zijn handdoek nog in StiKi liggen. Nadat hij zijn handdoek had gepakt en de deur van de auto dicht gooide, kwam hij erachter dat de sleutel + reserve sleutel nog veilig in de auto lagen. OOPS! Daar sta je dan in je boxershort op en druk parkeerterrein in de brandende zon (wel goed voor de kleur). Na tevergeefs alle mensen op de parkeerplaats te hebben gevraagd of zij ons konden helpen met inbreken in onze eigen auto, kwamen wij onze nieuwe beste vrienden Ally en Max tegen. Deze waren lid van de AA, niet de Anonieme Alcohollisten maar de Nieuw-Zeelandse ANWB. Zij hebben de AA voor ons gebeld en na een uur konden wij onze reis (kosteloos) vervolgen richting de camping waar we nu zitten.

De planning is morgen richting Mt. Cook (hoogste berg Nieuw-Zeeland) te gaan en daar een mooie wandeling te maken. Vervolgens brengen wij een bezoekje aan Queenstown, de Adrenaline hoofdstad van de wereld! Kortom: nooit meer naar huis ole ole !!!

We houden jullie op de hoogte!

Hele dikke kus vanuit de andere kant van de wereld!

Anne Mieke

Klinkt allemaal geweldig op een paar kleine details na maar die zijn gelukkig weer opgelost goed om wat van jullie te horen in te lezen dat jullie het naar je zin hebben over het laatste zinnetje hebben we het nog maar heel veel plezier en tot hotels liefs miek

Wendy

Wauw!!! Wat een belevenissen, nu al!! Dat belooft wat ;)

Meike

Vet hoor!! Fijn dat jullie ook een 'campertje' hebben..

Hans

Hè lieve schatten. Klinkt goed allemaal! Het avontuur is inderdaad begonnen! Altijd handig, reservesleutels ????. Ben benieuwd naar nog meer mooie foto's van jullie avonturen! Heel veel plezier daar!!! Dikke kuzzzzz

Marion

Wat een belevenis! Leuk om jullie te volgen.
Geniet lekker samen! Xxx

mamma

Hallo lieve kinderen,

Wat een mooie, leuke avonturen al; dat belooft wat voor het vervolg. Waar blijft de fotoreportage? Heel veel plezier daar, aan de andere kant van de wereld! Hier was het even een witte wereld ( ook prachtig). Hele dikke kus van je moedertje xxxxx

Arie

Hé rooie rakkers!! Hou de aankomende maanden de sleutels van jullie patserbak wat beter in de gaten dan kan er met jullie kwaliteiten in principe niks meer misgaan!! Have fun, dikke kus

Paul

Dat begint al goed, eerst opgepakt als explosief persoon en dan een nacht in het cachot. Gelukkig hebben jullie snel StiKi opgepikt, grappig dat er zoiets bestaat als een backpackers car market. Je moet nog even leren een auto open te maken zonder sleutels. Nu zijn jullie al geacclimatiseerd en genieten van de prachtige natuur. Denk aan factor 30 ! Veel liefs.

Jola & Kobus

Ik hoop dat het weer mooi blijft - het is momenteel een van de best zomers nog hier in NZ. Geniet er van en weet dat jullie kunnen bellen/mailen/skypen/whatsapp/etc. als er wat is!

Veel liefs

Jola & Kobus in "the big smoke"

Suzanne

Hej kimmie zo dat klinkt allemaal al heerlijke en de nodige lach momenten al gehad !!!! Haha geniet ervan en doe voorzichtig! !

Dikke knuffel suus

Tineke

Jullie rood, ik groen van jaloezie, klinkt allemaal te gek! Wil er ook heen, ga ik ook doen zodra ik over mijn vliegangst heen ben. Geniet zoveel je kunt, geen probleem als ik dit allemaal lees. En geen enge dingen doen Stijn!!

Dick

Een mooe eerste special report van down under (nu al een pageturner) en inderdaad: waar blijven de foto's? have fun!

Rob en sabina

Hoi, mooie verhalen en in ieder geval typerend voor Stijn en dus inmiddels voor beiden, jullie staan garant voor mooie en hilarische anekdotes . Geniet ! Veel plezier doei

Astrid

Nu al een mooi verhaal... Klinkt veelbelovend voor de komende avonturen...... Doe voorzichtig en geniet! Zorg goed voor elkaar xx

Rachel

Sounds good! Leuk om jullie verhalen te volgen daar in nieuw-Zeeland. Groetjes uit Thailand

Johan, Luke en Sanne

Heel vet! We reizen met jullie mee!

hans

geweldig zo"n start , maar wel al een hoop indrukken opgedaan , veel reisplezier

Dolf van Zoest

pracht relaas, geniet er maar van.gr.dolf.